Öğretim etkinlikleri öğrencilerinin ilgi ve gereksinimlerine uygun ve yaşamda kullanılabilen bilgi ve beceriler
den meydana gelmelidir. Okul ve öğretim ortamı hayattan kopuk, yapay bir ortam olmamalı; hayata yakın, oradaki gerçeklikten uzak olmayan, öğrencinin hayatla bağlantısını koparmayan bir yaşantı sunmalıdır. Okul öğrencileri
hayat için hazırladığına göre, oradaki öğretim de hayatın doğrudan kendisi olmalıdır. Ders konuları, anlatım sırasında verilen örnekler hayatın içinden seçilmelidir. Çocuklara öğretirken kullanılan dil, oluşturulan sosyal ortam vs. gerçek
hayata yakın olmalıdır. Teorik olarak öğrenilen bilgilerin pratikte de kullanılmasıdır. Konuların yaşanan hayattan alınması, öğrencilerin öğrendiği bilgileri hayata atıldığında kullanmasına yardımcı olacaktır.
Örnek: Öğrencilerin Matematik dersinde öğrendikleri yüzde (%) bilgileri ile alışverişlerde indirimleri kolayca anlaması.
Örnek: Domuz gribine karşı korunma tedbirlerini sınıfta öğrenen bir öğrencinin okulda ve dışarda bu tedbirleri uygulamaya sokması.
Örnek: Öğrencilerin tasarruf konusunda öğrendikleri ile evde kumbara kullanması, okulda ve dışarda elektrik, su vb enerji kaynaklarını etkili kullanması.
Örnek: Bilgisayar dersinde e-mail atmayı öğrenen bir öğrencinin iletişim süreçlerinde bundan sonra e-maili kullanması.