Dijital asistana geri dön.
Sembolik Dönem (2-4 yaş) (Ortalama okuma süresi 55 saniye.)
3 yıl önce eklendi. // Toplam okunma: 306

 Bilişsel gelişimin bu döneminde çocuklar, sembollerle düşünmeye ve davranmaya başlarlar. Dilin çok hızlı geliştiği, kullanılan kavram ve sembollerin anlamlarının çocukların kendilerine özgü olduğu ve genellikle de gerçek olmadığı bir dönemdir. Nesneleri adlandırmaya ve kavramlarla ifade etmeye başlarlar. Dil ve kavram gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Çocuklar, bu dönemde kompleks kavramları ve ilişkileri anlayamazlar. Örneğin; “çok fazla kavramı”, “su çok fazla dökeceksin” dendiği halde suyu dökerler. Bu dönemin en önemli özelliği dil ve kavram gelişimine bağlı olarak sembolik düşünme özelliğinin ortaya çıkmasıdır. Bir önceki dönemde sürekli oldukları anlaşılan nesneler, bu dönemde artık sembollerle (örneğin; kelimeler) ifade edilmeye başlanır ve bu duruma bağlı olarak da dil gelişir