Dijital asistana geri dön.
Problem Çözme Süreci (Aşamaları) Etkin Kullanım İlkeleri (Ortalama okuma süresi 1 dakika, 24 saniye.)
3 yıl önce eklendi. // Toplam okunma: 462

1. Seçilen problem öğrencilerin ilgisini çekecek nitelikte olmalıdır. Öğrencilerin problemi etkili bir biçimde hissetmeleri ve tanımlamalarını sağlamaktır. 

2. Problemleri öğrencilerin olgunluk ve beceri düzeylerine uygun bir biçimde sunmak gerekir. 

3. Problemin önemi öğrencilere gösterilmelidir. Problemi tanımlamada ve sınıflamada öğrencilere yardım edilmelidir. 

4. Denence yazımı, problem çözme sürecinin çok önemli bir öğesidir. Denenceler, probleme uygun ve yerinde oluşturulmalıdır. 

5. Öğretmen problemi kendisi çözmemeli, ancak çözmeleri için öğrencilere rehberlik etmelidir. Her problemin birden fazla çözüm yolu olabileceği düşünülmelidir. 

6. Öğrencilerin kullanacağı uygun araç ve gereçleri sağlamak gerekir. 

7. Öğrencilere rehberlik yapılmalı ve yönlendirilmelidir. 

8. Öğrencilerin değerlendirme yapabilmeleri için ölçüt geliştirmelerine yardım edilmelidir. 

9. Problem çok iyi anlaşılmalıdır. 

10. Öğrenciler hem bireysel hem de grupla çalışırlar. 

11. Bu yöntemde öğrenciler tartışma, örnek olay, altı şapka, zihin haritası, beyin fırtınası, soru-cevap, balık kılçığı ve benzetim gibi yöntem ve tekniklerden faydalanırlar. 

12. Süreç olarak deneme-yanılma, iç görü kazanma, neden, sonuç ilişkisi bulma gibi etkinlikleri kapsar. 

13. Tümevarım ve tümdengelim yöntemleri birlikte kullanılır