Öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme sürecinde, ders kitaplarının yazımında,öğretim yaşantılarının seçimi ve düzenlemesinde, konularının düzenlenmesinde derslerin işlenmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan genel bir
prensipler bütünüdür. Öğretim sürecinin planlı olma özelliği öğretim ilkelerini de zorunlu kılmıştır. Çünkü yapılacak her türlü öğretim etkinliğinin amacı, özelliği ve ilkeleri bulunmaktadır. Bu ilkeler içerik düzenlemede, eğitim durumların
saptanmasında ve derste kullanılacak örnek vb durumlarda kullanılır. Bu ilkeler şöyledir:
±± Hedefe (Kazanıma) Uygunluk İlkesi
±± Öğrenciye Görelik (Uygunluk) İlkesi
±± Yaşama Yakınlık (Dönüklük) İlkesi
±± Bilinenden – Bilinmeyene İlkesi (Eski İle Yeni Öğrenmeler Arası İlişki)
±± Basitten Karmaşığa (Kolaydan Zora)
±± Aktivite (Etkinlik-İş, Yaparak - Yaşayarak Öğrenme) İlkesi
±± Somuttan – Soyuta İlkesi
±± Ekonomiklik İlkesi (Tasarruf)
±± Yaşama Yakınlık (İşlevsellik) İlkesi
±± Açıklık (Ayanilik) İlkesi
±± Bütünlük İlkesi
±± Güncellik (Aktüalite) İlkesi
±± Otoriteye İtaat Ve Özgürlük İlkesi (Sosyallik İlkesi)