Dijital asistana geri dön.
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER (Ortalama okuma süresi 1 dakika, 37 saniye.)
3 yıl önce eklendi. // Toplam okunma: 847

Bir öğrenme durumunda; öğrenen (öğrenci), öğrenme yöntemi (stratejisi), öğrenilen (öğrenme malzemesi), öğreten (öğretmen) ve öğrenme ortamı (öğrenilen yer) olmak üzere beş temel öğe bulunur. Öğrenmeyi etkileme durumlarına göre bu beş öğe birlikte ele alındığında, son iki öğenin; öğreten/öğretmen ve öğrenme ortamı öğrenmeyi doğrudan etkilemedikleri; ancak diğer öğeleri etkileyerek, dolaylı bir biçimde öğrenme üzerinde etkili oldukları söylenebilir. Örneğin; öğretmen, öğrenenin öğrenmeye hazır duruma gelmesine yardımcı olmak, öğrenme malzemesini daha kolay öğrenilebilecek bir duruma getirmek ve uygun öğrenme yöntemi/ yöntemlerini kullanarak öğrenmenin kolayca gerçekleşmesini veya kullanmayarak zorlaşmasını sağlamak gibi işlevler üstlenebilir. Aynı şekilde, öğrenme ortamı da öğreneni öğrenmeye yöneltmek, çeşitli öğrenme yöntemlerinin kullanılmasına uygun olmak, gerekli öğretim malzemelerini ve araçlarını içermek yoluyla öğrenmeyi kolaylaştırabilmektedir. Tüm bunlara ek olarak, günümüzde öğrenme öğretmensiz ve hatta belli bir öğrenme ortamına bağlı/ bağımlı olmaksızın da gerçekleşebilmektedir. Temel bir öğrenme ilkesi olarak “Öğrenci, öğrenmek isterse kimse onu öğrenmekten alıkoyamayacağı gibi (içsel güdülenme); öğrenmek istemediğinde de kimse ona zorla bir şey öğretemez (dışsal güdülenme).” Bunun için de öğretmen ve öğrenme ortamı birçok kaynakta öğrenmeyi etkileyen faktörler kapsamında ele alınmaz. Bu temel gerekçeden dolayı bu bölümde öğrenmeyi doğrudan etkileyen faktörlere yer verilmiştir.