Öğretim süreçlerinin temelini birey oluşturmaktadır. Bu bağlamda yapılacak öğretim etkinlikleri öncelikle öğrencilerin özelliklerine göre düzenlenmelidir. Öğrenci düzeyleri, hazırbulunuşluğu önemsenmelidir. Öğrencilerin
öğrenme-öğretme sürecinin her aşamasına aktif olarak katılımı sağlanmalıdır. Bu süreçte öğretmenler, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları dikkate almalıdır. Öğrenme-öğretme ortamları düzenlenirken öğrencilerin farklı
öğrenme stillerine ve zekâ alanlarına sahip olabilecekleri akılda tutulmalıdır. Öğrenme sürecinde öğrencinin ilgi, güdüleri ve tüm bireysel özellikleri dikkate alınmalıdır. Öğrenci merkezli eğitim anlayışına dayanır ve diğer öğretim ilkelerinin
temelidir. Ders programının hazırlanmasında veya dersin işlenmesinde öğrencinin fizyolojik ve psikolojik özelliklerinin, bireysel farklılıklarının esas alınmasıdır.
Örnek: Okul öncesi ve ilköğretim birinci kademesinde derslerin daha çok eğitsel oyunlara dayalı olarak işlenmesi, uygundur ancak ortaöğretimde ve yüksek öğretimde bu uygulamalara çok yer verilmez.
Örnek: Lisedeki bir kimya dersinin içeriği, yapılan deneyler ile Fen ve Teknoloji dersindeki kimyasal deneyler farklıdır. Bu farklılık öğrencilerin yaş ve gelişim özelliklerinden oluşur.