Dijital asistana geri dön.
MİKRO ÖĞRETİM (Ortalama okuma süresi 3 dakika, 39 saniye.)
3 yıl önce eklendi. // Toplam okunma: 27,081
  • Mikro öğretim öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim-lerinde kullanılan deneysel bir öğretim tekniğidir. İlk olarak 1960’ lı yıllarda Amerika’da yabancı dil öğretmeni yetiştirmede kullanılmıştır. Mikro öğretim, normal öğrenme ve öğretim süreçlerinin karmaşıklığını basitleştirmeyi amaçlayan bir laboratuar yöntemidir. Mikro öğretim, teori ile uygulama arasındaki ilişkiyi vurgulayabilme potansiyeline sahip oluşu nedeniyle öğretmenlik mesleğine hazırlıkta önemli bir yer edinmiştir. Öğretmen adayı için amaç, bir konuyu öğretmekten çok, bir tekniği uygulamaktır . Son zamanlarda özel sektörde ve kamu kuruluşlarında hizmet içi eğitim çalışmalarında da kullanılmaktadır. 
  • Mikro öğretimin en temel amacı, öğretmen yetiştirme sürecinde aday öğretmenlere, doğal uygulama ortamları sağlamanın güç olduğu koşullarda öğretmenlik becerilerini kazandıracak, deneyimlerini artıracak deneysel bir ortam sağlamaktır. 
  • Mikro öğretim tekniği en fazla dönüt sürecine sahip olan tekniktir. Bu dönüt araçları, öğretim elemanı, öğretmen adayı, öğrenci arkadaşları, kayıt cihazı ve TV şeklindedir.

 Uygulanışı; 

Üç ana bölümden meydana gelir.


a. Öğretmen adayının, öğretim elemanı, öğrenci arkadaşları ve video kamera eşliğinde dersi sunması(Uygulama)

b. Sunulan dersin televizyonda izlenmesi ve değerlendirilmesi (Dönüt-Düzeltme)

c. Öğret-Yeniden-Öğret (Dönüt-düzeltmeler ışığında dersin tekrar anlatılması)

  • Mikro öğretim isminden de anlaşılacağı üzere dersin bir kesiti az sayıda öğrenci tarafından sunulur.
  • Mikro-öğretim tekniği yardımıyla öğretmenin normal sınıflarda gösterdiği bütün becerileri, birimlere ayrılarak ve basitleştirilerek öğrenilebilir. Öğretmen adayı teorik olarak öğrendiği bir öğretim becerisini ya da metodu kullanarak 10 ile 15 kişilik öğrenci gruplarına 5 ile 10 dakika ile sınırlanmış bir zamanda ders anlatır. Video kamera ya da kasetçalara kaydedilen ders önce öğretmen adayı tarafından izlenerek değerlendirilir sonra da öğretim üyesi ve öğrencilerin oluşturduğu bir grup tarafından izlenerek öğretmen adayına gerekli dönütler verilir. Dersin video kameraya alınması öğretmen adayına kendi dersini değerlendirme şansı vererek zayıf ve güçlü yanlarını görmesini sağlar.

Avantajları

  • Bir performansı dikkatli izleme, odaklanma ve eleştiri yapabilme ile eleştiriye tahammül etmeyi öğretir.
  • Öğrencilerin kendilerine olan güvenlerini arttırır. Kaygı düzeylerini azaltır.
  • Öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmalarını sağlar,
  • Öğrencilerin çeşitli becerileri deneyerek, deneyim kazanmalarını sağlar.
  • Öğrencilerin araştırma yeteneklerini geliştirir ve kendilerini değerlendirme olanağı sağlar.
  • Bir işe yeni başlayacak olan bireye uygulama yapma olanağı tanır ve deneyim kazandırır.
  • Yansıtıcı düşünme becerisi kazandırır.
  • Dersin video kameraya alınması öğretmen adayına kendi dersini değerlendirme şansı vererek zayıf ve  güçlü yanlarını görmesini sağlar.
  • Öğretmen adayı hem başkaları tarafından hem kendisi tarafından değerlendirilme fırsatı bulur.
  • Anında değerlendirme ve kendini değerlendirme olanağı sağladığı için öğretmen adayının

    değerlendirilmesinde yararlı olmaktadır.

Sınırlıkları


  • Öğrenci sayısı fazla olan sınıflarda etkili değildir.
  • Zaman alıcıdır.
  • Öğretim ortamı ve teknolojisi (Kamera, TV) bulunamayabilir.
  • Öğretmen adayının video kamera ve öğretim elemanı karşısında heyecanlanması adayın gerçek performansını göstermesine engel olabilir.
  • Eleştiriye açık olmayan adaylar için uygun bir yöntem olmayabilir.
  • Yapay bir ortamda dersin yapılması olumsuz olabilir.
  • Değerlendirme sürecinde çeşitli güçlükler yaşanabilir.