Dijital asistana geri dön.
Bütünlük İlkesi (Ortalama okuma süresi 45 saniye.)
3 yıl önce eklendi. // Toplam okunma: 2,327

Biyo - psiko - toplumsal bir varlık olan çocuğun, öğrenme-öğretme sürecinde tüm yönlerinin bir bütün olarak ele alınıp değerlendirilmesi anlamına gelir. Çocuk, bilişsel, duyuşsal, devinişsel açıdan bir bütün olarak ele alınmalı, bu boyuttan hiç birinin gelişimi göz ardı edilmemelidir. Eğitimin hedefleri ve konu birimleri düzenlenirken bireyin bütün olarak gelişimini sağlayıcı özellikler dikkate alınmalıdır. Öğrenme konuları ve etkinlikleri birbirine bağlı ve tamamlar şekilde düzenlenmeli ve sunulmalıdır. Öğrencide zihinsel gelişim ve olgunluğa bağlı olarak sunulan uyarıcıları önce bütün olarak ve daha sonra ayrıntıları algılamasıdır